3D Slime Factory Animation with simulations
Een 3D animatie gemaakt in Blender doormiddel van simulaties.
Ik wilde mijzelf graag uitdagen en wilde mij verder verdiepen in 3D animatie. Door een gedeelte van een schilderij in het museum in Zwolle, ben ik op het idee gekomen om met simulaties te werken. Ik wilde graag zo’n satisfying loopende animatie maken die dus oneindig door zou gaan. Het idee was om het in een soort factory setting te plaatsen. Er komt slijm uit een machine van boven, in een bakje, bakje gaat opzij en er valt weer slijm in het volgende bakje en zo door.
Uiteindelijk was het veel uitdagender dan ik dacht, het lukte niet om 2 simulaties te gelijk in 1 scene te plaatsen. Toen kreeg ik het idee om een soort fake loop te maken in After Effects, door bijvoorbeeld het beeld doormidden te snijden. Dit werkte ook niet lekker. Vervolgens heb ik grof frame voor frame de 2e slime simulatie uitgemasked in after effects. Ook met dit lukte het niet om een loop te maken door de tijd die we ervoor hadden.
Uit en al veel van dit project geleerd en wil graag de kennis die ik hiermee heb opgedaan toepassen in een nieuw project voor mijzelf. Hier heb ik dan meer tijd voor. Soms zat mijn perfectionisme nog in de weg met de tijd.