Cinema 4D basics Leren - Blender experimenten ( niet afgemaakt )
Tijdens Project 4 “Ontdekken” heb ik mijn focus verlegd van het creëren van een VFX shot of het aanpassen van een bestaande VFX element naar het leren van de workflow en basisprincipes van Cinema 4D. Dit besloot ik te doen omdat mijn stagebedrijf geen gebruik maakt van Blender, maar wel van Cinema 4D. Om deze reden volgde ik een cursus van 24 afleveringen op Cineversity, die samen ongeveer 7 uur aan videomateriaal bevatte.
Mijn leerdoelen voor dit project waren:
– Riggen IK en andere constraints
– HDRI op locatie
– Belichting werken in Blender met Blackbody (die overeenkomt met Kelvin)
– Footage Tracking
– F Spy gebruiken voor Blender
– Animeren met de dopesheet en daarbij een bibliotheek maken van gemaakte animaties
– Hardsurface modeling
– Footage en 3D gerenderde footage blenden.
Na de wijziging van het project, richtte ik me op het leren van de basisprincipes van Cinema 4D en de andere workflow. Hoewel ik de basisprincipes heb behaald, ontdekte ik dat de workflow in Cinema 4D totaal anders is dan in Blender.